Freitag, 23. Oktober 2015

Kalenderlied im Oktober: Take Me To Church


Hallo :) Nach einer viel zu langen Zeit melde ich mich mal wieder. In der Zwischenzeit war ich eine Woche auf der Donau unterwegs und habe nach einem durchgearbeitetem Wochenende auch die Seminarfacharbeit für's erste vom Hals.
Da der Monat auch schon wieder so weit fortgeschritten ist, möchte ich euch heute mein Kalenderlied aus dem Oktober vorstellen. Obwohl ihr den Song eigentlich noch aus meinen allerersten Posts kennen, denn es handelt sich um "Take Me To Church" von Hozier.


Take Me To Church
 
My lover's got humour
She's the giggle at a funeral
Knows everybody's disapproval
I should've worshipped her sooner

If the heavens ever did speak
She's the last true mouth-piece
Every Sunday's getting more bleak
A fresh poison each week

We were born sick
You heard them say it

My Church offers no absolutes
She tells me, "Worship in the bedroom."
The only heaven I'll be sent to
Is when I'm alone with you—

I was born sick, but I love it
Commandme to be well

Aaay Amen. Amen. Amen.

Take me to church
I'll worship like a dog at the shrine of your lies

I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
Offerme that deathless death
Good God, let me give you my life

2x

If I'm a pagan of the good times
My lover's the sunlight
To keep the Goddess on my side
She demands a sacrifice

Drain the whole sea
Get something shiny
Something meaty for the main course
That's a fine looking high horse
What you got in the stable?
We've a lot of starving faithful
 
 
That looks tasty
That looks plenty
This is hungry work

Take me to church
I'll worship like a dog at the shrine of your lies
I'll tell you my sins so you can sharpen your knife
Offer me my deathless death
Good God, let me give you my life

2x

No Masters or Kings when the Ritual begins
There is no sweeter innocence than our gentle sin
In the madness and soil of that sad earthly scene
Only then I am Human
Only then I am Clean
Amen. Amen. Amen. Amen.

Take me to church
I'll worship like a dog at the shrine of your lies
I'll tell you my sins and you can sharpen your knife
Offer me that deathless death
Good God, let me give you my life

2x
 

Es ist unumstritten, dass ich dieses Lied wirklich richtig gut finde. Deshalb wollte ich auch unbedingt, dass es in meinem Kalender mit reinkommt und schwups hatte ich auch ein paar Bilder, die ganz gut passen. Denn die Stimmung, die Hozier vermittelt ist düster, wütend und z.T. auch unheimlich. Für mich ist es einfach nur cool, wie ein Mensch so gut Emotionen vermitteln kann, denn ich habe immer den Drang genauso wütend mitzusingen... :D

So ich hoffe ihr habt auch ein schönes Wochenende ;) Für mich geht's zur Kirmes und ich freu mich schon drauf, auch wenn ich mir immer noch nicht wirklich vorstellen kann was mich erwartet ^^

Bis dahin eure Alex :))

http://www.songtexte.com/songtext/hozier/take-me-to-church-35ab997.html

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen